Saturday, February 12, 2011

Mataku juling, hati ku diperahh :)

Haha, apakah entry kali nieyy ? takde kaitan sekali lagii. hehe. Today i want want want a want and a two and three and a four :D takdelah hari nieyy aku nak sambung entry yang hari tuu yang aku nak cite pasal life akuu. Okay we start from *ececeh, speaking skali dua colour ape salahnye kan ? nak cerita pasal class kh or long formnye kemahiran hidup, sangat rasa annoy dengan kh bila kena buat kerja kayuu. Wa cakap terus telang, takde bohong maaa. wa tak ckap masjid, tapi wa ckap surau jadi wa tak bergurau. wa memang xpandai maa ketuk ketuk itu papan , hehe :D tapi nasib baik ada najiha a.k.a kawan yang sangat baik dan sopan pluss pandai. Maybe dah suratan takdir, kuang kuang kuang :) hari mse ade class kh dia tak bwak kayu so dapat la dia tolong aku buat kerja kayu yang amat aku dislike tuu. Dia lah yang tolong ukurkan kayu tuu yang amat complicated sebab aku belum buat lakaran so sangat susah nak estimate dia punya ukuran, then lepas siap buat ukuran. Dengan semangatnya aku pun pergi kat cikgu tapi kena ikut line sebab budak lain nak potong kayu jugak.

Akibat aku yang mengade-ngade nieyy aku pergi lah dekat-dekat ngan cikguu dan hambekk kauu habuk kayu tuu semua masuk mata aku eh, berdaulat aku kat situu. Aku pun dengan mata tertutup sebelah sambil mulut kumat kamit cakap "eh, asal gelap jerr, aku dah buta ke ? pedihnyer, bukak lah mata, bukak lah ! tengah takut nieyy." Biase lahh, perempuan over memang cam tuu ==" dan aku pun berlari lari siput ke najiha , and suruh dia tiupp. Bila dah boleh bukak tuu, hati aku berkata Indahnya duniaaa *poyo lebih hehe, dan selepas dah mengalami peristiwa tadi tuu, masa cikgu tengah memotong kayu aku tuu, aku pun berganjak ke belakang sebanyak 15 meter dari kawasan tuu, hehe. Dah siap-siap potong tuu, aku pun bagi lah najiha, dia lah tolong adjust kan nak letak kayu tu kat bhgian mana. Aku cuma tolong tengok dan paku jerr. Senang kan kerja aku ? bersyukur gila ada kawan cam najiha dapat lahh dia tolong-tolong akuu. Siapa nak kawan dengan dia, boleh amik borang dekat mahkamah syariah, hehe :) gila kauu ! kalo nak berkawan tu kena ikhlass. hoho. Nak tengok hasil separuh dari kerja akuu, opss, sorry tergedik melampau. Maksud aku, hasil kerja terbanyak najiha+tersikit aku, hehe. Nak tengok tak ? tak nak ? lantak kau lahh tapi aku tetap nak tunjuk. Jeng jeng jeng ---


Cantik kan ? hehe. tapi kayu yang kat tengah tuu memang tersenget sikit. Masih dalam renovation lagi, hoho. Lepas amik gambar kayu nieyy guna webcam, aku pun snap snap lah gambar aku jap. sedikit gedik bagi akuu. Nah, gambar gedik aku khas utk kau kau di sana.

Gedik kan ? haha :D sian korang tak dapat tengok muka aku yang cukup sifat tuu, hehe. Dapat tengok separuh okay jugak lak kan. Actually, purpose aku cakap gambar niey gedik sebab aku sedang tergedik-tergedik lambat nak bangun padahal mak aku dah menjerit panggil name aku tuu.

Qamarinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! macam tu lah kalau mak aku dah mara, memang dia panggil nama lahh, jangan harap nak panggil kakak ke, sayang ke, intan payung ker, intan baldi kerr. Memang hampeh la ==" Dialog aku bersama mama gorgeous --

M : Kakak. tolong mama pergi kedai jap beli penyapu dengan surat khabar.

Q : *dalam hati - asik aku jer yang nak kena wat kerja, hehe. padahal tadi baru online :)
kenyataan : Penyapu ? alaa, tak nak lahh kakak. Buat malu jerr =="

M : kau nak malu ape ? kau ade boypren ke kat bawah tuu ? kau pergi cepat, kalau tak kau kemas rumah.

Q : dlm hati- haishh, asal lahh aku tak g merentas desa tadi. Menyesal gilaaa ++
kenyataan : ye lah ye lahh, duet ?

M : Nahh *RM 11.00 sahaja

Okay okay, jujur lahh eh. Dialog sebenarnye panjang lagi dengan adegan aku sepak adik aku, campak kerusi meja semua kat dinding, hehe. Kau gila ! takkan lahh aku buat macam tuu. Adelah lagi adegan-adegan yang tak puas hati atau protes aku terhadap membeli penyapu tuu, hehe. Tapi sebab malas nak type, kau bayangkan lah sendiri.

P/S : Kita selalu meminta agar datangnya matahari sentiasa, tapi tuhan berikan kita petir dan hujan. Lalu kita tertanya-tanya mana perginya matahari. Rupa-rupanya, tuhan berikan kita pelangi

No comments:

Post a Comment