Saturday, March 5, 2011

First Time ++


Okay like seriously aku kena buat air ? aku ? no wayy man, haha :D *inro aq sangat dasyat, + gedik tahap klimaks + gila berdrama kan ? hehe, Actually nak cerita psal ade tiga orang visitor niey datang rumah aku tadi * visitor ? tetamu sudah, ingat qamarina kau tu ada darah jawa takyah nak perasan jadi omputeh ==" Setiap kali aq nak eksyen sikit je, mesti ada backup dancers menyelit, hoho. Sambung balik cerita, kalau dah ada orang datang rumah kita, kita mestilah kena bagi makanan atau minuman lah kan, takkan lah kau kalau orang datang rumah kau bagi deoderant pulak kan. So sedang aku asyik ber-facebooking. Tiba-tiba, abang aku panggil -

Abang cukup-sifatku : kakak, pergi buat air

Me a.k.a kakak : huhh ? *sambil tunding jari dkat diri sndiri n cakap kakak?

Abang cukup-sifatku : ye lah pergi la cepat buat

Me : abang lah buat *tiba-tiba mamat yg jd tetamu aku tuu tengok muke aq so bg meng-cover dari mamat tu ckp aq mlas so aku pun buatlahh.

Sebenarnye bukan aku malas nak buat air tapi *sikit la malas jugak, hee. aku tak pandai sangat buat air untuk orang lain tapi kalau untuk diri sendiri pandai lah sebab kalau pahit ke manis ke tawar ke beracun ke aku yang menanggung risikonya bukan orang lain. Tapi terpaksa lah jugak buat air, tapi akal + minda still nak cari alasan niey tak nak buat. Then aku panggil abang aku, sambil tunjukkan kat dia kat dalam rak yang kosong sambil cakap : nak buat air ape, sume takdelah :) mula-mula aku ingat dah berjaya meng-kelentongkan abang aku tapi hampehh ==" dia boleh eh cakap : teh lipton tu kan ade, cordial sunquick yanga atas meja pun still banyak kan. Buatlah ! Hancur musnah plan aku, pffftt ==

so aku decide buat air cordial je sebab buat air tu senang sikit. Mula-mula aku buat rasanyer manis, So aku pun tambah la air, tetiba aku rasa air tu tawar sikit lah. aku pun pikir-2 nak tambah cordial lagi tak ? Setelah fikir sekian lamanya, sampai aku rasa orang tu hampir pengsan kehausan. barulah aku dapat result yang aku tak nak tambah cordial lagi. Ye lah kalau aku tambah lagi nanti jadi manis pulak. Nanti dari pak cik ngan mak cik tu sihat walafiat kena kencing manis pulak ==" aku jugak nanti dipersalahkan. haha :D so redha je lah ape pun rasenyer :)

Bila air tu sampai kat mak cik + pakcik + anak dia kott. Mak cik tu cakap - wahh, sedapnyer air. Dalam hati aku - sabar mkcik, don't judge a drink by it's colour, kuang kuang kuang :D Expectation jangan tinggi sangat ye wahai tetamu, aku hanya dapat buat semampu mungkin, yang lain aku serahkan pada allah :)

No comments:

Post a Comment