Sunday, March 27, 2011

Takde tajuk

Assalamualaikum, exam semakin around the corner manakala aku masih menikmati makanan di sedap corner *okay aku berdusta, tengah online and kat rumah.Tapi for seriously, exam memang sedang dekat side mirror kereta ayah aku jerr tapi aku masih seperti aku. Makan, tido, online, online and online and for the rest of the weekends. Tertanya-tanya bila masa aku baca bukuuu ? ohhh itu soalan personal, harap anda tidak masuk campur dalam hal peribadi saya. Cehhh -,- Actually still belum ade mood untuk baca bukuu. Kalau mama tahu aku cakap macam nieyy. memang for sure my lovely gorgeous mama akan cakap - kau bila mase je ade mood ? kay itu menyindir namanya. Sebenarnye takde mood is refer to malas. Aku selalunya akan baca buku bila telur sedang di bucu meja which is last minute. Cause pada masa tu perasan gelabah ayam akan timbul sebab takut tak sempat nak habis kan chapter. Tapi memang selalu tak sempat punn, chapter yang tak sempat nak baca tu semuanya tawakal jer bila ade keluar dalam exam. hehe :) Tengah wondering sebenarnye ni bila exam yang kedua will start. Ade yang kata 4/5 ade yang kata 5/4. Fyi, sekolah aku memang suka buat exam sebab budak-budak kat sekolah aku tu semua pandai pandai and for sure diorang boleh score straight A lagi lagi orang macam aku memang konpem lah akan menjadi kebanggaan sekolah. *okay aku berdusta kali kedua.


Tapi tapi tapi aku sangat frustrated, kenapa lah asik nak buat exam ajerr. Lepas tu nak keluar soalan untuk exam semua chapter-chapter yang susah susah. Pfffffft ==" Aku masih berduka lara lagi tahu tak lepas dapat tahu keputusan exam pk 1 aku tu yang amat menghampakan. Bagi lah masa 2 tahun untuk aku berkabung. Tak memahami lansung. Tapi siapalah aku kan ? aku bukan cikgu wan halimah mahupun encik husaini *cikgu husaini dah pindah lahh woii. Opps, maksud aku cikgu tukiman. Mane lah ade orang yang nak dengar cakap aku kalau john yang selalu duduk bawah lori kat caltex tu mungkinlah. Tapi tu mungkin bukan pasti. -- Whatever laa, sebenarnye tadi masa aku sedang merapu, aku dah dapat idea untuk menjawab soalan yang kerap or setiap hari ditanya oleh mak aku which is bila nak baca buku ? so i have got the anwers -- Kalau orang yang tak pakai tudung bila orang tanya bila dia nak pakai tudung kebanyakkan or commonly lah kan orang akan jawab - bila dah sampai seru nanti saya pakailah. So kalau lepas niey mama tanya kat aku bila aku akan baca buku dengan mimik muka yang serious dan tahap confident yang klimaks + tanpa secalit senyuman aku akan jawab - bila dah sampai seru nanti kakak baca lah bukuu. bravooooo :)

SEKIAN

No comments:

Post a Comment