Friday, January 7, 2011

Ohh penat ==

السلا م عليكم

Syukran syukran sebab dapat masuk kelas 3 premier 2, akhirnya tercapai juga impian mama nak aku masuk kelass tu sebab kalau mama mengharap aku masa kelas premier 1 punah lah harapan :) tapi insyaallah kalau dapat 8A nanti kelas premier 0 pun aku dapat masuk, hoho :D padahal tahun depan kelas premier dah tak wujud untuk aku lagi dahh, tak pe lahh dapat berangan pun takpe. Talking about school membuatkan aku merasa penat yang amat walaupun baru sekolah berapa hari, ntah lahh aku rasa tahun nieyy masa berjalan seperti siput tapi yang aku pelik tuu kalo dah sampai kat rumahhh, zupppppppp laju gila dah nak malam. Setiap hari bila pergi sekolah je mesti tertanya tanya dalam kepala - otak aku niey " lambat lagi ke nak balik " dan selepas itu mesti aku tengok jam, tak sampai satu minit aku dah tengok jam lagi. Dah macam rutin harian.

__________________________________________________________________

Masa time sekolah petang duluu, perghh dia punye teringin sekolah pagi tahap maksima punye sebab tengok kalo sekolah pagi masa berjalan macam laju jerr, tetapi hakikat apabila aku yang mengalami situasi tersebut, yakk-aduhh dia punya LEMBAB memang boleh buat aku hilang akal, maybe pada orang lain masa jalan laju gila tapi pada aku lembab yang yang yang amat !
Masa second day sekolah, memang terseksa lah aku dibuatnya. Dah la orang penat balik sekolah keluar-keluar je sekolah tengok bas dah takde, sampai hati kau bas tinggal kan aku ! mentang-mentang aku bayar kau 50 sen je sehari kau punye demand sampai sanggup kau tinggal kan aku ! jadi apa lagi kena lah bertapak ngan sharifah pergi bas stop kat tmn sri putri. Sampai sampai je kat bus stop kak pah kata dia tak tahu nak naik bas macam mana. Memang hot hot chicken mama lah aku kat situu, asal kau tak cakap dari tadi ? aku memang dah sah sah lah tak tahu nak naik bas tambang nie, so what to do ? menapak lah apa lagi dengan cuaca yang panas gila babeng ! nasib baek ade air root beer minum lah sepanjang jalan tuu. Dah lah panas, kak pah pula tak habis habis membebel cakap " dah dah qama, aku memang dah tak boleh jalan lagi dahh " walaupun banyak kali dia cakap cam tu, tapi fakta nya dia masih berjalan jugak, hehe :D then masa kat depan mpjbt ade satu restoran, aku ajak lah kak pah dduk situu jap sebab dah penat sangat, then boleh pulak tuu dy bagi peribahasa kat aku " alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan " haha ! lepas tu aku cakap kat dia yang aku tak nak menyeluk pekasam, abih ape kejadahnya nk ke pangkal lengan ! lepas tu kak pah ketwaa je tapi tetap tak nak singgah restoran tuu so aku terpaksa je lah ikut dia. tengah lagi brpe 20 minit nk smpai rumah , aku ternmpak bas yg kitaorang selalu naik waktu balik sekolah, aku macam nak berhenti kan bas tu tapi malu pulak, haha ! lantak lahh jalan je lahhh, dah nak sampai kott ! sampai sampai je kat umah terus pergi landing kat sofa :D penatnyaaa tuhan je lahh yang tahuuu =="
_________________________________

P/S : PLEASE DON'T TRY THIS AT HOME



No comments:

Post a Comment